![](/media/lib/388/n-senet-3c196d37b72948c2faf894306c60e44a.jpg)
Senet – starożytna gra, która zmieniła się ze zwykłej rozrywki w symbol z Księgi Umarłych
19 lutego 2020, 12:49Senet to starożytna egipska gra planszowa sprzed około 5000 lat z czasów pierwszej dynastii, która rządziła w Egipcie. Nie znamy jej reguł, ale wiemy, że była rozgrywana na planszy o rozmiarach 3 na 10 pól. Na planszy przesuwany był zestaw pionów, a o ruchu decydował rzut specjalnych dwustronnych patyczków
Dziewczyny górą
8 października 2006, 15:27Wydaje się, że komputerowe gry wideo są domeną nastoletnich chłopców, jednak nic bardziej mylnego. Zgodnie z wynikami najnowszych badań, ponad 2/3 graczy on-line to kobiety.
![](/media/lib/19/1197639273_830283-18656786e0dda823c9b50836ded5a315.jpeg)
Armia wyprodukuje gry
14 grudnia 2007, 13:27Amerykańska armia otworzyło specjalne biuro projektowe, które będzie zajmowało się produkcją gier. Dotychczas gry wideo były wykorzystywane przez wojsko do rekrutacji nowych żołnierzy. Te, które będą powstawały w Project Office for Gaming (TPO Gaming), które jest częścią Dowództwa Szkolenia i Doktryny (TRADOC), mają być pełnowartościowymi symulatorami szkoleniowymi.
![](/media/lib/43/automat-45c766fbe39542c798923b4c9f473d7e.jpg)
Prawie nie robi wielkiej różnicy
12 lutego 2009, 11:49Ciągłe obstawianie w sytuacji, gdy nigdy lub prawie nigdy się nie wygrywa, wydaje się kompletnie pozbawione sensu. Badacze z Uniwersytetu w Cambridge znaleźli jednak wyjaśnienie tego paradoksu. Wg nich, wszystkiemu winne są momenty rozmijania się o włos z nagrodą, kiedy np. na automacie do gier wyświetla się niemal kompletna linia takich samych obrazków (Neuron).
![](/media/lib/29/zabawa-z-zakretkami-2cd46172fde79be7b94173d991df0de9.jpg)
Wolą się uczyć od dorosłych
23 lutego 2010, 09:37Podczas nauki nowej gry dzieci nie wierzą innym dzieciom i wolą polegać na zasadach przedstawionych przez dorosłych (British Journal of Developmental Psychology).
![](/media/lib/48/duke_nukem_forever-c66e6b8c1e9e77c2cd8fbb2c42b665b9.jpg)
Wyznaczono datę premiery... Duke Nukem Forever
21 stycznia 2011, 17:19Trudno w to uwierzyć, ale oficjalnie ogłoszono datę premiery gry Duke Nukem Forever. Ma ona zadebiutować w amerykańskich sklepach 3 maja. Trzy dni później kupić ją będzie można na całym świecie.
![](/media/lib/88/n-cod-53ed1e0f035bd008ae27e8c3a14cf5f8.jpg)
Brutalna gra zwiększa tolerancję na ból
7 września 2012, 12:22Spędzanie czasu na brutalnych grach FPS zapewnia ludziom większą tolerancję na ból - twierdzą psycholodzy z Uniwersytetu w Keele.
![](/media/lib/109/n-ariane5-6f6ccee0f286b34e72f2a5e0581cd66a.jpg)
Europejska Agencja Kosmiczna musi się zreformować
1 grudnia 2014, 11:55Niedawne lądowanie próbnika Philae na komecie 67P/Czuriumow-Gierasimienko było olbrzymim sukcesem, jednak nie oznacza to, że w ESA wszystko działa jak należy. Zbiurokratyzowane struktury Europejskiej Agencji Kosmicznej zaczynają przegrywać konkurencję z amerykańskim prywatnym przemysłem kosmicznym na polu komercyjnego wystrzeliwania satelitów.
![Staruszka](/media/lib/222/n-staruszka-blue-1114f24d5189c5dea0768d9ac363bebd.jpg)
Aktywność fizyczna chroni starsze panie przed śmiercią
6 listopada 2017, 11:25Zwiększenie aktywności fizycznej i jej intensywności zmniejsza u starszych kobiet ryzyko zgonu, czytamy w najnowszym numerze pisma Circulation wydawanego przez American Heart Association. W magazynie opisano badania, jakie w latach 2011-2015 przeprowadzono na niemal 18 000 kobiet
![](/media/lib/516/n-switez-bd69f732fe21432b74c8f9c1e51643d9.jpg)
„Świteź” – gra karciana inspirowana „Balladami i romansami” Mickiewicza
25 sierpnia 2022, 10:16Ukazała się gra karciana „Świteź”, inspirowana debiutanckim zbiorem wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse”. Jest ona zintegrowana z internetową platformą wiedzy. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada Agencja Promocyjna OKO.